Jest już podpisana większość umów na poszczególne zadania, które zagwarantują rozwój elektronicznej administracji w gminie. Przypomnijmy, że dzięki projektowi wartemu blisko 813 tys. zł mieszkaniec będzie mógł załatwiać swoje sprawy urzędowe bez wychodzenia z domu – za pośrednictwem Internetu. Innowacyjne rozwiązania i nowoczesna technika pozwolą na sprawną obsługę petenta.
Sprawdzenie stanu i regulacja zobowiązań poprzez platformę mieszkańca; możliwość elektronicznego składania deklaracji podatkowej, wniosku lub informacji; odbieranie powiadomień SMS przez aplikację mobilną lub e-mail - np. o zbliżającym się terminie płatności; dostęp do punktu potwierdzenia profilu zaufania ePUAP; nowoczesny sprzęt komputerowy do obsługi mieszkańca w urzędzie; podwyższone kompetencje urzędników - to główne udogodnienia, jakie zyska klient naszego urzędu.
Inwestycja jest możliwa dzięki pozyskanemu dofinansowaniu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko – Mazurskiego na lata 2014 - 2020, które gmina Nowe Miasto Lubawskie zdobyła jako jedyna z okolicznych samorządów. Jego wartość to przeszło 689 tys. zł.
Dotychczas wyłonieni wykonawcy to firmy: Zeto Software Sp. z o.o. oraz Decsoft S.A.
Zakończenie prac nad przedsięwzięciem planowane jest w drugim kwartale 2018 roku.
Projekt dofinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, z zakresu Osi priorytetowej III Cyfrowy Region, Działanie 3.1 Cyfrowa dostępność informacji sektora publicznego oraz wysoka jakość e-usług